Dul Maaşı Ne Kadar

Sponsorlu Bağlantılar

Dul Maaşı Ne Kadar, Dul Aylığı Ne Kadar, 2014 Verilerile göre ne kadar aylık ücret ödeniyor ?

dul maaşı ne kadar
Yetim ve Dul aylığının ölüm oranı şöyledir; Vefat eden memura bağlanan maaşın, yetim ve dul olarak ödenen oranı, yetim ve dul sayısı bir kişi ise %50sini, iki kişi ise %80 ini, üç kişi ise Vefat eden memurun maaşının tamamı ödenmektedir.
Eşler için Yetim ve Dul Aylığı, Vefat eden memurun eşi, Sigorta ve bağ-kurlu, yada devlet memuru ise Vefat eden memurun maaşının %50’si bağlanmaktadır.

Bu şartları hiç biri değil ise hiçbir geliri yoksa maaşının %75’i bağlanır.
Çocuklara ise Hiçbir SGK, BAĞ-KUR veya devlet memuru değil ise Maaşın %25 bağlamaktadır.

DUL MAAŞI NE KADAR

2014 verilerine göre ortalama dul aylığı 250 liradır.

ASGARİ ÜCRETLİNİN DUL VE YETİMİNE ÇOK AZ MAAŞ

Dul-yetim aylığının basit hesaplaması, ortalama aylık kazanç ile yüzde 40 oranının çarpımından ibarettir. Asgari ücret üzerinden adına prim ödenmiştir. Bu sebeple de bugünkü rakamlara göre asgari ücret 940,50 lirayı baz alırsak, yüzde 40’ı, 376 liradır. Bunun yarısı size verileceğinden 188 lira dul aylığı çıkar.

Genel

  1. nejla diyor ki:

    ben eşimden ayrıyım hamile olarak ayrıldım şu an 2 yaşında bir kızım ve 6 aylık bebeğim var aile yardım etmiyor uzun zamandır da kadın sığınma evinde barındım fakat oranın şırtları gereği çıkardılar fakat bu durumda bütün sosyal hizmetbirimlerine başvurmama rağmen hiçbir yardım da bulunmadılar ben çalışamıyorum ne yapıcam bilemiyorum bu yetkililer de cevap vermiyor bu ülkede önce bizim sorunlarımı zı çözsünler de ondan sonra diğer sorunlar vatandaş olrak mağdur olarak kendi sorunuma çare bulamıyorum söylermişisin bana bu şartlarda ne yapabilirim bu nasıl bir insanlıktır anlamıyorum

  2. FADİME TEMİZ diyor ki:

    Eşim 1998 vefat etti benim hiçbir sosyal güvencem yok eşimin 150 gün sigortası çıkıyor askerliğini borçlansam dul maaşı bağlanırmı yardımcı olurmusunuz.

  3. Tuna diyor ki:

    Alabiliyorsun evlenirken

  4. Tuna diyor ki:

    Alabiliyorsun

  5. umıt cayır diyor ki:

    Selam umıt cayır annem seval köse babasının olum maasını alıyordu babamda bosanalı 4yıl oldu sikayet uzerine 3yıldır maasıkesıldı mahkeme 3yıldır suruyor hıcbırgelırıyok buulkede yargıyok kımseılgılenmıyor nasıl hakkımızı alırız

  6. yasemin diyor ki:

    Merhaba.benim babam 1992de 3.kademeden emekli olmustu.2013te vefat etti ben esimden 24 kasim 2014te bosandim.annem ile babam 2009 yilinda bosandilar annem dedemden yetim ayligi aliyor benimde baska kiz kardesim olmadigi icin babamdan yetim ayligini tek ben alabiliyorum.henuz basvurumu yapmadim basvurdugum taktirde alacagim yetim ayligi ne kadar olur bilgilendirirseniz sevinirim simdiden tesekkurler.

  7. ceren diyor ki:

    ben 28 yasındayım eşimden ayrıldım çocugum yok şuan için çalışmıyorum dul maaşı alabilirmiyim….

  8. Ş.ÇETİNKAYA diyor ki:

    Annem ben ve erkek kardeşim dul ve yetim aylığı alıyorduk. Ben sigortalı bi işe başladım erkek kardeşimde 18ini geçti. Dilekçe vermemize rağmen yaklaşık 4 ay geçti. Kardeşim ve benim birikmiş olan yetim aylıklarımız toplu bi şekilde ödenir mi? Yetim aylıklarımızı sgkya bildirdigimiz halde bi değişiklik olmadı , başka nerelere başvuru yapabilirim?

  9. ayşe çiçek diyor ki:

    ben babamdan daha önce maaş aldım annemin şikayeti üzerine kesildi tekrar albilirmiyim

  10. selda diyor ki:

    annem ikiaydan iki aya dul aylığı alıyor hiçbir sosyal güvencesimiz yok nişanliyim evlilik ödeneği albiliyor muyum

  11. nursel diyor ki:

    selam annem duluk maaşını vermiyorlar mati durumumuz çok kötü di ama benim sesekamı gereçe görüyorlar ama ben zaten engeliyim kardeşim öneversete okuyor benim askeri üceretle hangisini yapayim annem hasta

  12. Murat diyor ki:

    Selam babam mefat ettiginde 1800 günde. Fazla bagkur ödemesi vardi yaklasık 10 yıldan faZla anneme maaş baglatmak icin giddiginizde 8 bin tl esnaf bagkurdam borcu vardı bunu ödemeden dul yetim aylıgı baglayamayız dediler ödedik 370 tl maaş alıyo şuan normal midir sizce 8 bin tl yi geri ödeyebilirlermiş torba yasada gecti diyolar lütfen bize yardımcı olurmusunuz

  13. İsminaz ENTÜRK diyor ki:

    Ben eşimden ayrıldım,Dul maşı alabilmem için nereye başvurmam lazım ne kadar dul maşı, çocuklarıma işsizlik parası ödenirmi Saygılarımla,SELAMLAR.

  14. nurşen diyor ki:

    Bende yatılı yaşlı hasta bakıyorum 2008 den beri çalışmaktayım deneme suresi deyip geçiyorlar 1 yıldır aynı işteyim şuhan benden evrak istediler 2013 de 10 ayda gecende sordum yapıldi dediler fakat bırda baktım devletin vermiş oldugu sgk var yani göstermemişler ben bursada beş evler koşuyolunda evde yatılı olarak çalışmaktayım ne yapmalıyım saygılarimla . Yardımlarınızı bekliyorum

  15. ozgur yildiz diyor ki:

    Dedem 1991 yilinda vefat etti ve hic bi sosyal guvencesi yoktu babaannem 1928 dogumlu bizimle birlikte yasiyor. Dul maasi yada yaslilik maasi alma imkani varmi varsa ne kadar alir.

  16. nezihe tortum diyor ki:

    74 yaşında dul bir bayanım hiçbir gelirim yok asgari ücretle çalışan oğlumun yanında kalıyorum dul aylığı alabilrmiyi ve ne kadar alabilirim?

  17. Şehriban Öztürk diyor ki:

    Ne kadar düşük bir ücret

  18. Engin Okyar diyor ki:

    Eşim 2001 yılında ilk kez sigortalı oldu ve bu yılın Ağustos ayında vefat etti. Bana da 190 lira dul aylığı bağladılar. Başka dullara bakıyorum 500-600 liradan az alan yok,acaba bana neden 190 lira veriyorlar???

    • Yönetici diyor ki:

      Emekli aylığı hesaplama sistemi 1999 ve 2008 yıllarında iki kez sizlere daha az emekli-dul-yetim aylığı verilmek amacıyla değiştirildi. Bu sebeple de size bağlanan dul aylığı düşüktür. Yani verilen aylık yasal ama maalesef doğru değil.

Konu İle İlgili Yorum Yaz