Gelir Testi Yaptırmayanlar Ne Yapmalı

Gelir testi yaptırmak istemeyenler, Kuruma verecekleri gelir testi yaptırmak istemediklerine ilişkin yazılı beyan üzerine asgari ücretin iki katı üzerinden prim ödeyerek genel sağlık yardımlarından kendileri ve bakmakla yükümlü olduğu kişiler yararlanabilirler.

gelir testi yaptırmayanlar

Gelir testi müracaat bildirim” yazısının tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde vakfa müracaat etmeyenlere ne işlem yapılacaktır?

“Gelir testi müracaat bildirim” yazısının tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde vakfa müracaat etmeyenlere gelirleri asgari ücretin iki üzerinden prim tahakkuku yapılarak Kanunun (60/g) bendi kapsamında tescilli olacaktır.

Çalışmayanlar ve ayrıca gelir testi yaptırmak istemeyenler uzun vadeli sigorta kollarına tabi prim ödemek suretiyle genel sağlık sigortasından nasıl yararlanabilirler?

Hem uzun vadeli sigorta (malullük, yaşlılık ve ölüm) hem de genel sağlık sigortasından yararlanmak isteyenler, isteğe bağlı sigortalılık kapsamındaki müracaatlarına bağlı olarak, müracaat tarihini takip eden günden itibaren tescil edilirler. İsteğe bağlı sigortalı olunması halinde, en az brüt asgari ücretin % 32?si oranında (886,50 x 32/100 = 283,68) prim ödeyerek hem emeklilik hem de 30 günlük prim ödeme şartını yerine getirerek kendileri ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin, prim borcunun olmaması kaydıyla sağlık hizmetlerinden yararlanılması imkânı bulunmaktadır.

GSS’Lİ OLMAK İSTEMİYORUM DEME HAKKIMIZ BULUNMUYOR.

Belirtilen istisnalar haricinde sosyal güvencesi olmayan kişilerde dahil olmak üzere herkes GSS kapsamında olduğu için “GSS’li olmak istemiyorum” deme hakkımız bulunmuyor. Sosyal  güvencesi olmayan kişiler gelir testi sonucuna göre prim ödeyerek veya primleri Devletçe ödenerek GSS’li olacaktır. Bununla birlikte  GSS kapsamına  giren gelir testi için başvuru yapmayan  kişiler Kurumca tescil edileceklerdir.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , ,
Eklenme Tarihi: 14 Nisan 2014
Bu yazı en son 14 Nisan 2014 tarihinde güncellenmiştir.

Konu hakkında yorumunuzu yazın


(e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır)

Gelir Testi Yaptırmayanlar Ne Yapmalı (41 Yorum)

  1. Benim esimede geldi GSS borcu yapılandırma yaptırdım bize af çıkar mı acaba 2 aydır yatirmiyorum borcu sonuç ne olur bir yardımcı olurmusunuz

  2. 700 kusur tl de bana cikti borc. Arkadas hastaneye bile gidemedim sigortam yok diye. Sen durdk yere borclandir. Allah islah etsin ne diyim.

  3. en alt tabandaki insanları sömürüyorlar, hep olan hep fakir fukaraya, borç fakir fukaraya, vergi fakir fukaraya, her türlü ceza fakir fukaraya türkiye de her ne kadar sömürü varsa fakir fukaraya. bu millet sizleri yönetsinler hak adalet sağlasınlar diye seçti ama gel gel gelim ki kim geldiyse menfaatini düşündü hep.. SORUYORUM SİZLERE KİMLER KAZANDI TABİKİ HER ZAMAN Kİ GİBİ ZENGİNLER VE KÖTÜLER KAZANDI. BANA DA YAZMIŞLAR GSS PRİM BORCU HEM İŞSİZİM HEM BORÇ GIRTLAĞA KADAR GEL DE BUNALIMA GİRME GEL DE STRES YAPMA. YAPACAĞIMIZ HİÇ BİR ŞEY YOK ELİMİZDEN HİÇ BİR ŞEY GELMİYOR BUDA CABASI ALLAH BÜYÜK HER ŞEYİN VARDIR MUHAKKAK BİR SEBEBİ..

  4. Bu aptalca kanunu cikaranin…diyecek kelime bulamiyorum maas yok is yok ve prim oduyorsun. Bu ne mantiksiz uygulama haram olsun zehir olsun. Zevk sefa yasamalari icin odeyelim primleri.

  5. Bu ne b.ktan ıs 6600 tl borç çıkartmışlar bu nasıl olucak yanı ödemezsek eksısı ne olur zaten ödenecek gıbı degıl bı yolu varmı yanı bı çıkış yolu bı yardımcı olun bılen bırı varsa.

  6. yaw bu kuralı koyan arkadaş yarın Allahın karşısına geçince ne diyeceksin ya 7 milyon kişi beddua ediyordur . ben hergün ediyorum kusura bakma :D

  7. Merhaba arkadaşlar 22 yasındayım lise mezunuyum aileme bakıyorum evimiz kira 650 tl ben asgari ücrete calısıyorum 2012-2014 arası bana 6000 bin tl borc cıkartılmıs gelir testi yaptırdım 3,700 olmuş ailede tek calısan benim babam yok durumumuz olmadığı icin aileme baktığım icin üniversiteye gidemedim calısıyorum ben devletden yardım istemezken çabalarken devletimiz bana ve aileme sahip çıktığı için teşekkür ederim bravo Rabbim sen büyüksün

  8. Ben 34 yaşında (kalp,migren,zehirli guatır)hastalığım var.2004 yılından beri çalışmıyorum.Ben bunları ALLAHA havale ediyorum.Bu yasaları düzenleyenlerden şüpheliyim.

  9. Dini kullanarak iktidara gelmiş olan bu partiden ne bekliyorsunuz ki. Ama ahirette bunların sorgusu çok zor olacak. Yedikleri yetmedi daha da yiyecekler. Gelsinler benim …… Yedikleri. Ben parada alman zaten. Bunların sonu perişan kardeşlerim.

  10. bu yasa çıktıgında dışardan sigortamı kendim yatırmaya başladım ara ara boşluklarım oldu tabi bu yasada süper tabi bu arada hasteye gitmedim hiç yinede sgk kapısını çaldım bana denilen heycanlanma borcunu söylüyom dedi 6 bin kusür borç çıkarttı şimdi soruyorum devletin milletine destek olması lazımken o sistemden herşeyi görüyorken ben hasteneye hiç gitmezken ben o sigortamı kendim yatırırken demem o ki biz size verdigimiz maaşları bizi soyun diyemi ödüyoruz saygılar.

  11. halkı soyuyorlar yazıklar olsun bizi yönetenlere hepsi cukasını dolduruyor zeminini hazırlıyor bizlerin üc kuruşuna göz dikenlere hakımız haram olsun

  12. Bu bir halk soygunudur… Yazıklar olsun! Fakirin de sadakasındaki o doymak bilmeyen gözleriniz çıksın…

  13. ifadeye bakarmısınız ( GSS’Lİ OLMAK İSTEMİYORUM DEME HAKKIMIZ BULUNMUYOR.) bu demek oluyorki devlet isterse sizi herhangi bi sebeple borçlandırabilme hakkınada sahip yani zorla ve bunada demokrasi diyorlar ve marifetmiş gibi kamu spotu yapıyorlar …………………..kamu spotuda zorunlu bu arada

  14. Tarih sizi de yazdı ey devleti yönetenler. İşiniz gücünüz fakir fukara mazlum garip ile uğraşmak. Bu halkın iyi niyetini zayıflık olarak gördünüz yıllarca. Çok söylenecek şey var ama herkes anlamıştır umarım.

  15. bu devletin insanların kafasını tutmaktan baska yaptıgı bısey yok dıs ulkelerde işsizlik maaşı 2.500 lira burda 400 tl ustelik zorunlu sigorta var boyle hükümet olmaz ALLAH karşısına hangi yüzle çıkacaklar bu şerefsizler

  16. Benim eşim devlet memuru. Çalışmadığım dönemlerde sağlık hizmetlerimi eşimin üzerinde sağlıyorum. bu hizmeti alabilmek için gerekli kurumlara istedikleri evrakları ibraz ettim. SSK dan primi yatmadığına dair ıslak imzalı evrak. böle olduğu halde bana borç çıkarmışlar. bu borcu sildirmem için ne yapmam lazım.

  17. s.a arkadaslar ben gelir testi yaptırdım sonra sgk cıktım bana telefonuna mesaj gelecek dediler 1 hafta gecti gelmedi sizede bole oluyormu

  18. 2009 yılında mezun oldum kimya mühendisiyim 6 senedir işsizim bana da borç kitlemişler

  19. Almadığım hizmetin parasını benden alıyorlar. Üstelik bu borç 100-200 lira da değil, bilmem kaç milyar. Ben çalışmıyorsam, işsizsem bana el uzatması lazımken beni 5 parasız kendine borçlu çıkaran devletim, size devlet demeye utanıyorum. Halkının sırtından geçinen devlet.. Lanet olsun sizin yönettiğiniz devlete, yürürlüğe soktuğunuz kararlara ve milletini kazıklamaya çalışan yöneticilere.. Hakkım hepinize haram olsun.. Bir sürü durumu iyi olmayan vatandaşlarımız varken, bizleri borç batağına sürükleyenlere Allah gün yüzü göstermesin..

    • hali vaktı yerınde olanlar altında arabasıyla yeşil kart çıkaranlar varken bu ülkede biz işsiz kalmışız bize borç çıkartıyorlar ,bende de aynı durum var 3 aylık borç çıkarmış şimdi baktım da… hem geliriniz olmadığı tespit edilmiş diyor hem gelır testı istıyor .. zaten çalısmıyorum bu bellı daha neyın testını sıtıyor bızden el uzatacağına batağa daha fazla çekme derdinde bızım devletımız… benim de hakkım haram olsun hepsıne…

  20. Ben bu işten hiç bir şey anlamadım aklım mantığım almıyor. Hem işsizim hem de hastaneye hiç gitmediğim halde benden para isteniyor. Eşimin işi var zar zor geçiniyoruz kiramızı zorla oduyoruz, üç kuruşun hesabını yapıyoruz, şimdi de gelmiş benden almadığım hizmetin parası isteniyor masraf kapısı çıkarılıyor. Dünyanın hiç bir yerinde böyle bir sistem ne görülmüş ne duyulmuştur.

  21. ben kasım ayında işten ayrıldım. aralık ayında hastaneye gittim muayene olamadım. primi kontrol ettim. düzenli yatmış. 100 gün hakkım varmış yani marta kadar sağlıktan yararlanabilirmişim. gidip özelde muayene oldum eczaneden de paramla ilacımı aldım paşa paşa. zaten sigortalı olsam da o ilaç parasını yine ödeyecektim.
    bunun için hiçbir kuruma müracaat etmedim. çünkü tc devleti denilen bu belanın hiçbir kurumuna inanmıyorum güvenmiyorum.
    bu haklar büyük haklar. büyük zorbalardan ancak mahkeme-i kübrada alınır bu dünyada alınmaz. bunu anladım.

  22. 2014 altinci aydan beri istege bagli sigortaliyim …gss hala aktif , bir defa gittim kapattilar, sonra tekrar aktif….hayatim sgk ofislerindemi gececek.

  23. selamun aleykum
    ben askerden 04.11.2014 tarihinde terhis oldum 2 aydır sigortasızım borcum var mıdır bilen var mı? abilerim ablalarım.

  24. Merhaba ben bu saglık sigortası neden çıktı bilmiyorum bana bunca zaman bi kagıt bile gelmedi borçlu olduguma dair son zamanlarda duyumaya başladılar 992 tl prim borcum varmış 24 yaşımdayım eşim kardeşim ve babaannemle yaşıyorum ben çalışıyorum kardeşim çalışıyo babaannem emekli kardeşim evlenince nasıl olsa gidecek babaannem sürekli yanımızda kalmıyor kısa süreli o da gider bi süre sonra ben 1000 tl nin üstünde bi maaş alıyorum aldıgımın 420 tl si kiraya gidiyo ben ne gss ödeyim ne kalıyor geriye eşim çalışmıyo zaten gelir testi yaptırmadım ne yapmalıyım yardımcı olun lütfen.

  25. Bu şekilde devlet, hiç sağlık hizmet vermediği insanlardan bile zorunlu olarak para alıyor olacak..

    Diyelim ki gelir testi yaptırdın ve belli bir miktar ödemekle yükümlendirildin, bu parayı ödemediğin her ay devlete borçlanıyorsun, artık sen kuruma borçlu olarak görünüyorsun

    Gün geldi ve hastalandın, devlet hastanesine gittin, seni borcundan dolayı muayene etmeyecekler ama sen alamadığın sağlık hizmeti için hala borçlanmaya devam edeceksin..

    Öğrenci olduğunu bildir, işe girdiğini bildir, itiraz dilekçesi ver, haksız primleri düzelt, git, uğra, yap, ooooooooo vatandaşa ayrıca bir sürü iş çıkardın devlet baba, oysa senin işin bizim işimizi kolaylaştırmak olmalıydı..

  26. hayatımda gördüğüm en saçma karar,çalışmıyorum devlet benden para alıyor,bumu sosyal devlet?dünyanın neresinde böyle bir uygulama var? Kaymakamlığa Aile sosyal ve dayanışma merkezine gittim,nasıl geçindiğimi söyledim,kira gelirimiz ile,ki vergisini düzenli ödüyoruz.her ay benden 130 tl alacaksan vergi neden ödüyorum? Sosyal devlet işi olmayana para verir bunlar para istiyor,şaşırmışsınız siz.5 kuruş ödemem hapse atsınlar

  27. Merhabalar arkadaşlar ben çalışıyorum ama eşim için gelir testi yaptırmadım bu yüzden borç sorgulama yaptırdım ve maalesef borç kabarık çıktı ne yapmalıyım eşime ben bakmakla yükümlü olduğum için neden böyle bir yol var, bu konuyla yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler,

    • esinin saglik aktivasyoonunu sgk dan yaptır evlenince otamatik olarak evlilik tarihi itibariyle aktive olmasi lazim

  28. Selamınaleyküm ben sene 2010 dan beri işsizim ara ara taxi dolmuş da çalışıyorum ama ay 30 ben 5 günçalışıyorum ne gelir testi ne bişey yaptırmadım hanımım çalışmakta evim kira oğlum okuyor ben bu konuda ne yapmam gerekiyor ilginize teşekkür ederim.

      • Niye utansın,adam durumunu yazmış,seni ne ilgilendirir insanların hayatı,ekmeğini sen mi veriyosun milletin,insanların milyon derdi sıkıntısı var,terbiyesiz.