İş Kazası Bildirimi, İş Kazası Bildirim Süresi, Nasıl Yapılır | SGK, e-Devlet, SGK Sorgulama, Hizmet Dökümü, Prim Sorgulama

İiş kazası bildirimiş Kazası Bildirimi, iş kazası bildirim formu, İş Kazası Bildirim Süresi, iş kazası bildirimi kaç gün, iş kazası bildirimi nasıl yapılır bu soruların cevabını yazımızın devamında bulabileceksiniz.

Bir olayın iş kazası sayılabilmesi için, kazayı geçiren kişinin sigortalı olması, sigortalının işyerinde ve ya işyerinden sayılan yerlerde bulunması, olayın işveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle meydana gelmesi, kaza ile sonuç arasında uygun bir illiyet bağının bulunması, kaza sonucu bedence veya ruhça özre uğraması ve bu unsurların bir arada gerçekleşmesi gerekmektedir.

İş Kazası Bildirim Süreleri

a) 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4/a bendine göre hizmet akdi ile bir veya birden fazla işveren tarafından çalıştırılan (işçilerin) sigortalıların iş kazası geçirmeleri halinde işverenleri tarafından derhal, işyerinin tescilli bulunduğu Sosyal Güvenlik Kurumunun (SGK) müdürlüğüne en geç kazadan sonraki üç iş günü içinde,

b) Ülkemiz ile Sosyal güvenlik sözleşmesi imzalanmamış ülkelerde iş üstlenen işverenlerin götürdükleri Türk işçilerinin yurt dışında iş kazası geçirmeleri halinde, işvereni tarafından derhal, Kuruma ise en geç kazadan sonraki üç iş günü içinde,

c) 5510 sayılı Kanunun (b) bendi kapsamında, kendi nam ve hesabına bağımsız çalışan sigortalıların (Eski Bağ-Kur’lular) iş kazası geçirmeleri halinde, bir ayı geçmemek şartıyla kendisi tarafından geçirdiği iş kazasına ilişkin rahatsızlığının bildirimine engel olmadığı gündensonraki üç iş günü içinde,

d) Yukarıda belirtilen bildirimlerin dışında ayrıca, 4857 sayılı İş Kanunu gereğince işverenler, işyerlerinde meydana gelen iş kazasını ve tespit edilecek meslek hastalığını en geç iki iş günü içinde yazı ile işyerinin tescilli bulunduğu Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı devredilen bölge müdürlüğüne bildirmek zorundadırlar. (4857/77. Md.)

e) 5510 sayılı Kanunun 4/a bendine göre hizmet akdi ile çalışan sigortalıların iş kazası geçirmeleri halinde işverenleri tarafından kazanın olduğu yerdeki yetkili kolluk kuvvetlerine derhal bildirmek zorundadır.

iş kazası bildirim

Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği Ek-7’de yer alan iş kazası ve meslek hastalığı bildirgesi ile e-sigorta yoluyla Kuruma bildirilmesi veya doğrudan ya da posta yoluyla ilgili üniteye gönderilmesi gerekmektedir.

İş Kazası Bildirimi için Tıklayınız

İnternet Üzerinden Yapılan Bildirimler Yeterlidir. SGK’ya ya da ÇSGB’ye Yazılı Bildirim Yapılması Gerekmemektedir!

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , ,
Eklenme Tarihi: 13 Mart 2014
Bu yazı en son 25 Aralık 2014 tarihinde güncellenmiştir.

Konu hakkında yorumunuzu yazın


(e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır)

İş Kazası Bildirimi (2 Yorum)

  1. ben 4yıl önce iş kazası geçirdim.başka bir işte çalışıyordum.ordanda çıktım kazadan sonra çıkan 3yerde boyun fıtığı,boyun omurilik hasarlı,elim ve ayağımda sinir sıkışması veuyuşmalar oldu.bunun için işsizlik maaşı alabilirmiyim.yazarsanız sevinirim.teşekkürler

  2. Ben saha elemanı olarak çalışıyorum iş başında iken düştüm ve ayagimda tendon kopmuş ve bağlarda zedelenmiş ayağımı alçıya aldılar iş kazasına girer mi ilk günden şirketime bildirdim resim çekip yolladim