2016 sgk primleri

1300 TL’lik yeni asgari ücret için, işverene işçi başına aylık 110 TL’lik destek verileceği açıklanmıştı. Söz konusu destek SGK primleri üzerinden olacak ve Hazine tarafından karşılanacak. Böylece SGK’nin prim gelirinin azalmaması ve açığının büyümemesi hedefleniyor.

Ancak işverene verilecek aylık 110 TL’lik desteğe karşın, devlet de her ay 100 TL’ye yakın bir kaynağı işçiden vergi olarak kesecek. 2016 yılında her ay 1300 TL’lik asgari ücretten gelir vergisi kesilecek, bu tutar da aylık 86,46 TL olacak. Asgari ücretten yüzde 07.59’luk damga vergisi kesintisi de aylık 12,50 TL olacak. Böylece devletin her işçiden aylık alacağı vergi tutarı 98.96 TL olacak.

  • 1300 TL Net Asgari Ücret Üzerinden Asgari Ücretin İşverene Maliyeti
Toplam Gün 30,00
Brüt Aylık 1.647,00
SGK Matrahı 1.647,00
SGK Primi (%14)
230,58
İşsizlik Primi (% 1) 16,47
Brüt Gelir Vergisi Matrahı 1.399,95
AGİ Öncesi Gelir Vergisi (% 15) 209,99
Kalan Gelir Vergisi (AGİ = 123,53) … (209,99-123,53) 86,46
Damga Vergisi (%07,59) 12,50
Kesinti Toplamı 346,01
Net Ücret (1.177,46 + 123,53)
1.300,99
İstihkak Toplamı 1.647,00
İşveren İşsizlik Payı (%2)
32,94
 (Teşviksiz) SGK İşveren Payı (%20,50)
337,64
Maliyet Toplamı 2.017,58

İŞVEREN MALİYETİ 1.647 TL

Asgari ücret değişince sosyal güvenlik sisteminde ve çalışma hayatında da pek çok parametre değişiyor. İlk olarak değişen asgari ücretin işverene maliyeti. Yeni asgari ücret uyarınca çalışanın işverene maliyeti 1.647 liraya yükseldi. Asgari ücretin brüt tutarı 1.1647,00 T.L

  • İşverenler 2016 yılında çalıştıracağı asgari ücretli için en düşük 568,21 T.L. prim ödeyecekler.

ESNAFIN SİGORTA PRİMİ DE YÜKSELDİ

ASGARİ ücretin artması 4-B’lilerin (eski adıyla Bağ-Kur) ödeyeceği prim miktarlarını da artırdı. Ayrıca bilindiği üzere, yanında sigortalı çalıştıran esnaf çalıştırdığı sigortalılardan en yüksek ücret ödediği sigortalıdan daha az gelir beyan edemiyor. Yani esnafın SGK’ya bildirdiği prim miktarına dikkat etmesi gerekiyor.

İSTEĞE BAĞLI SİGORTA EN DÜŞÜK 527 TL OLDU

İSTEĞE bağlı prim ödemesi de asgari ücret ile bunun 6,5 katı tutarında olan tavanı arasında belirlenen miktar üzerinden yüzde 32 oranında prim ödenerek belirleniyor. Bu nedenle isteğe bağlı prim ödemesi yapacaklar için, 1 Ocak – 3 Haziran tarihleri arasında, asgari ücret rakamları yükseldiği için, yapılacak ödeme de en az 527 TL olacak.

EK-5 Tarım Sigoryası 435 TL Oldu

Tarım SSK statüsü tarım sektöründe hizmet akdine tabi olarak çalışan tarım işçileri için getirilmiş bir sigortalılık statüsünde isteğe bağlı prim ödeyenlerin 320 TL olarak ödediği tutar 1 Ocak 2016 yılından itibaren 435,63 TL oldu.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , , , , ,
Eklenme Tarihi: 3 Ocak 2016
Bu yazı en son 03 Mart 2016 tarihinde güncellenmiştir.

Konu hakkında yorumunuzu yazın


(e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır)

2016 Tüm Sigorta Primleri Zamlandı (91 Yorum)

  1. Esnafın primini ödeyebilmesi için üretimin devamlılığı şart böyle bir ortam yok.Allah bir şeyler üretip işcinin maaşını,vergisini,kirasını,giderlerini karşılamaya çalışan herkese yardım etsin.

  2. Arkadaslar yeni sigorta yapilan bi isci icin dewlet katkisi nekadr oluyo ve ssk prim nekadar odemesi gerekiyor

  3. Bu halk yardim etti bastakilere, karsiligi bu olmamali, en azindan 350tl olsaydi halkta rahatca odeyebilirdi 527tl nedir ya hic mi acima vicdan merhamet yok bastakilerde yazik bu dunyanin obur tarafida var el insaf

  4. Resmen ve alenen soyuyorlar kendi yurdum insanını Yahudi olsa böyle yapmaz ya. Siz zam yapın iş veren işçisini işinden etsin. Böyle adalet olmaz kardeşim. Ben 1300 TL maaş alıyorum. Maaşın 600 TL’si bana gerisi faturalar ve bakkaldan marketten aldığım ürünlerin vergilerine gidiyor. Biz kendimiz için değil devlet için çalışıyoruz.

  5. benimde işyerim vardı, hani devlet yetkilileri diyorya küçük esnafa yardım yapıyoruz falan filan, ben hiç alakasını görmedim, işyerimi devletin yüksek vergilerinden, yüksek ssk ve bağkur primleri sayesinde altından kalakamayıp kapatmak zorunda kaldım, memleket şartları o kadar ağır ki hiç vergi bağkur ssk ödemese bile işyerini yürütemeyecek kadar az iş yapan esnaflar var, biryandan bağkur primlerini ssk primlerini vergileri yükseltip duruyorlar, biryandan emeklilik yaşını uzatıp habire emekli maaşlarını düşürüp, biryandanda refah seviyeniz artacak diyorlar, oysa her geçen gün millet için çok daha kötüye gidiyor, yeni iş kuran esnafa hibe diye birşey çıkardılar, ben eminim gitsek asla alamayız kim bilir kim alabilir bu hibeyi? alayım desen binbir türlü şartı vardır, alma daha iyi yani bu hükümetede oylarımızı verdik eskiden işimiz vardı zar zor yürütüyorduk şimdi işsiz kaldık helalmi şimdi bu verdiğimiz oylar soruyorum helalmi

      • Hiçbir zaman geç olmaz hiç olmazsa bundan sonraki ler için geç olmaz eğer sen oyunu verdiğin Zaman pişmanlık duyacaksan düşünmeden vermeyeceksin şahsın için vermeyeceksin millet için vereceksin hoş kalın

  6. ufak esnafın 80li ve90lı yıllarda vergisini ödediği halde bağkura tescilini girişini yapmamış çuksayıda esnaf bekleti içerisindeydi hayal kırıklığı yaşıyorlar buhususta birçalışmayo geçen dönemin maliye bakanı efendim bütce bunu kadıramaz diyor herşeye bütcevar esnafa yok zaten bunların mükelleflerin çoğu borclu ocak uzun yıllar büceye para akışı sağlanacak verilse anayasal hak değilmi

  7. gercekten küçük esnaf zorda işleri kesat birde çokları ödeyimeyecek avm açıldı çoketki yaptı esnafa

  8. iş vereni düşünen yok küçük esnaflar yanında 1 işçinin sigortasını zar zor tamamlıyorken sigortaya zam geliyor yazıklar olsun bu devlete işi bilmeyen birine asgari ücret verin demesini biliyorlar ben işi bilmeyen bi çırağa 1300 mağaş artı sigorta 2000 tl ye geliyor bi işçi bu düzen böyle giserse işsizlik oranı artar mecburen işçi çıkarmam gerekiyor altından kalmam yada kapatıcam dükkanı

    • Murat bey herkes cirakliktan geliyor .. sizler bu sekil dusunurseniz. Insan yetistirmenin onemi daha ilerki vakitlerde anlarsiniz. Kendinizden pay bicin bence ciraklik.ustalik tabiki farki olcak . Sizdr ona gore tercih yaparsiniz. Ciraga vereceginiz asgariyi ustay gozu kapali olarak 200 fazla verin bu kadar dusunmeyin.. )

  9. allahın izni ile hak yerini bulsun.rabbim kaldırabileceğimiz kadarını nasıp etsin inşaallah.AMİN.

  10. Teşvik ne oldu yalan oldu değilmi okadar kandırdınız bizi esnafı teşvik filan yok yalan . Her konuda kandırıldığını söyleyenler kandırmayıda iyi bildi bu yükün altında ezildik öldük bittik resmen. Ne yapacam ben şimdi 25 kişi çalıştırıyorum zaten zar zor döndürüyorduk 2500 tl lik farkı nasıl yatırayım şimdi ödiyemiyecem gecikmeye girecek 5110 danda olacam hepten zarar ettim sayenizde bu ay ya kapatacam yada işten eleman çıkaracam

  11. ARKADASLAR BU ZAMANA KADAR KAZANDİNİZDA NOLDU İSCİNİZİN ALNİNDANMİ OPTUNUZ HAKKİNİMİ VERDİNİZ İSTİYOSUNUZKİ HEP BİZ KAZANALİM BİZ YİYELİM BİZ İYİ OLALİM İSCİ NE BOK YERSE YESİN DİMİ OLAN İSCİYE OLUYO DUSUK PRİM ODEYİN EMEKLİ OLUNCA AZ PARA ALSİN AMA KENDİNİZE GELİNCE EN YUKSEK TAVANDAN ODEMEYİDE BİLİRSİNİZ Kİ YUKSEK MAAS ALASİNİZ BİZE BUNLARİ COK GORENLER YERİN ALTİDA VAR UNUTMAYİN

    • kardeşş boş konuşma dükkan ssahibi olmayınca cahill konuşuyorsun değirmen nasıl döndüğünü bilmiyorsun öğrenmekte suç değil vergi sigorta karı var madem yaptıgımız işin sen neden açmıyon dükkan işkur hibe veriyor çek aç dükkanını boş konuşma işçi bizim herşeyimiz adam yerine koyulacak tek kişiler bende işçilikten geldim bu seviyelere haksızlık etme

  12. Ben vatan millet diyerek çevremdekileri ikna ederek bu hükümete oy verdim yaptıkları güzel çalışmaları inkar edemeyiz.ama bu yıl ilk defa isyan ettim artık bir küçük esnaf olarak günde 15 saatimi dükkanda geçiriyorum kuruş kuruş topladığım rızkımı bu sömürücü sisteme ödüyorum.zamanında okutmadılar memur olamadık bu işi bildik yapıyoruz memurları bukadar kalkındırırken küçük esnaf olarak bizde güzel beklentiler içindeydik ama tam tersi oldu daha çok sömürmeye gidildi.zaten büyük sermayeli marketlerle başa çıkmak için kar marjımızdan kıstık.kiralar aldı başını gidiyo elektrik su vergi kalemleri zaten saçma sapan üstüne Bağ-Kur’da 580 oldu esnaf odası denen haraç kurumunda aidat yatır yatırmazsan ceza.yani diyoki sistem sen 10 yıl bana vergi verdin artık veremiyorsan kapat zincir markette asari ücretle çalış diploma yok alaylıyız bizim layığımız bu emek alınteri boşa geçen yıllar. Sonuç artık meydanlarda son ses size desteklemeyen HALK.

  13. Yazıktır günahtır %30-40 zammı olur Resmen esnaflığı bırak gir biyerde çalışa döndürüyolar işi Yakında kimse bagkur yada tarım ödemicek hale gelicek Olan yine küçük esnafa oldu

  14. bir kaç senedir sanatla uğraşıyorum şu anda bir gelirim yok anne babamın evinde kalıyorum. 65 lira Genel Sağlık Sigortası pirimimi ödemezsem annemin evine haciz göndereceklerini söylüyorlar bu yalan değil bununla ilgili haberler okumuştum. Kadıncağız zaten internet paramı ödüyor. Şeytana tapar gibi bu insanlara tapan insanlara soruyorum çalışmayan insandan ayda 65 TL istemek size normal mi geliyor? Ama dur bakalım güneş doğacak inşallah yakındır.

  15. Tek kelimeyle allah belalarını versin…414 tl yi zor yatırırken 568,22 tlyi nereden bulacaz..RESMEN DEVLET BİZİ SÖMÜREN ORTAĞIMIZ..

  16. Ben buay tarım bagkurumi 551yl olarak yatirdim anlamadım BUKADAR zam 239 tlzammi oldu yoksa ben yanlismi yatirdim

  17. BİR esnaf olarak diyorum , 2 Aydır 568 lira ödemekte zorlanıyorum .ki çoğu insan mağdur bu konuda .bi çözüm bulunması lazım devlet tarafından ….

  18. iki sorumlusu var bu isin. 1. Asgari artacak diye vaadde bulunan muhalefet (ki iktidar altinda kalmamak icin verdi bu artisi) 2. maas artacak diye sevinen ama aclar zumresi. (aslinda doyumsuzlar) Bunun isten cikarmalarla sonuclanacagini bilmeyen hersey boyle devam edecek zanneden, isci maaliyetleri arttigi icin herseyin pespese zamnlanacagini dusunmeyen birde bunlari konustugumuzda kufur eden zumre.

  19. ulan zaten işsizim ek 5 tarım yatıyordum şimdi nasıl olurda 435 tl para yatırırım insaf edinbe nasıl oderim offffff offffffffff boşunamı verdik bu oyları yaktın beni……….ben bu borcu odeyem emeklilik hayel oldu desenize….