Yaşa Yakılanlar İkinci Torba Yasa, Emeklilikte Yaşa Takılanlar | SGK, e-Devlet, SGK Sorgulama, Hizmet Dökümü, Prim Sorgulama

Yaşa Yakılanlar İkinci Torba Yasa


Emeklilikte yaşa takılanlar için onaylanıp bekletilen Torba yasa hangi hakları içeriyor. Hak ettikleri ama bir kanun yüzünden erişemedikleri Emekliliklerine Kavuşabilecekler mi ? Emeklikte yaşa takılanlar emekli olacak mı?

emeklilikte yaşa takılanlar

Emeklilikte yaşa Takılanların beklediği umutlu haber sgk.gen.tr adresinde sizler için araştırıldık ve bu güncel soruların cevabını sizler için yazdık.

Kamuoyundaki adıyla EYT yani emeklilikte yaşa takılan yaklaşık 100 bin kişilik grubun en büyük beklentisi ikinci torba yasadan kendilerine verilecek haklar. 2015 seçimleri öncesinde EYT yani emeklilikte yaşa takılanlar grubu erken emeklilik yolunun açılacağı yönünde bir beklenti içine girdiler. Bu beklentilerinin en büyük kaynağı da Türkiye Büyük Millet Meclisi yani TBMM’de görüşülmekte olan ikinci torba yasa düzenlemesi.

Emeklilikte çalışma günü değil yaşı öne çıkaran son kanunlardan sonra emeklilikte yaşa takılanlar mağdur olmuş durumdalar.Yaklaşık 100.000 kişi olumlu haber bekliyor.

BAKAN FARUK ÇELİK AÇIKLAMASI

Emeklilikte yaşa takılanlar (EYT) emekilik şartlarından prim ödemelerini ve hizmet sürelerini doldurmalarına rağmen yaşa takılan kişileri kapsar. Son zamanlarda 7’den 70’e tüm vatandaşları ilgilendiren Torba Yasası’nda emeklilikte yaşa takılanların (EYT) da üzerinde duruldu. Torba yasası birçok vatandaşı ekleyecek şekilde kabul edildi.

Bakan Faruk Çelik, yaşamış olduğumuz ülkemizde genç emeklilik olduğuna dikkat ederek, “Şu an 50 yaşında emeklilik var. Bunun daha ne gencini emekli edeceksiniz? Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey var mı? Konuştuğumuz konu bu değil, karıştırılıyor. Art niyetli bazı kesimler ‘erken emeklilik’ deyip insanlara gereksiz yere ümit veriyor. Böyle bir şey söz konusu değil. Bunu bütün vatandaşlarımızın bilmesinde yarar var” ifadesini kullandı.

Erken emeklilik konularında meydana gelen yanlış anlamaların daha önceden de yapıldığına dikkat çeken Bakan Faruk Çelik, “38-40 yaş emekliliğinin ne anlama geldiğini, bunun acılarını, sıkıntılarını, Mali yükünü anlatacak olan tek ve en deneyimli ülke Türkiye’dir” dedi. Bakan Faruk Çelik bu konular ile ilgili son yaptığı açıklamada 50 yaşında emeklilik varken erken emeklilik gibi bir şeyin gündeme getirilmesinin söz konusu olmadığını dile getirdi. Erken emeklilik açısından kadınlara verilen doğum borçlanması ve erkeklere verilen askerlik borçlanmasının farklı bir borçlanma olduğunu Çelik belirtti. Bakan Faruk Çelik kademeli olarak emeklilik yaşı artışı için, “Burada vatandaşın mağduriyeti esas değil. Tam tersine bunlar vatandaş merkezli düzenlemelerdir.” dedi.

Emeklilikte Yaşa Takılanlar ALİ TEZEL Açıklıyor

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , , , , ,
Eklenme Tarihi: 28 Kasım 2014

Bu yazı en son 26 Kasım 2014 tarihinde güncellenmiştir.

Konu hakkında yorumunuzu yazın


(e-posta adresiniz yayınlanmayacaktır)

Yaşa Yakılanlar İkinci Torba Yasa (202 Yorum)

  1. Arkadaşlar bu iş birdahaki seçimde çözüm bulur diyeceğim ama futbol takımı gibi parti tutan insanlarımız var o yüzden hiç bir şey beklemeyin hakkımızı yiyen lerin allah belasını versin

  2. oyun oynayalım sen oyunun ortasında kuralları deyiştir neden peki_? vekiller ile ilgi olsa gece 3 te cıkar yasa 1 gr. bile hakkım var ise sizden cıkmasın yedi ced sulalenizden süllenizden cıksın işallah

  3. ben 91 yılında sigortalı olurken 42.43 yaşında emekli olmanın hesabını yaparken. o gün geldi çattı ama emekli olamıyorum prim dolu 25 yıl dolu 9 yıl yaş bekle yok yaaa adam işten çıkrtılıyo iş bulamıyo emekli olmak istiyo gençsin diye emekli olamıyo üstüne üstlük birde borçlu oluyo çalışamadığı için siz bizlerle taşşakmı geçiyonuz lan kusura bakmayın ama pkk bazen iyi yapıyo.

  4. İş bulamadım yaştan dolayı iş bulamıyorum ssk girişim 1988yaşım 46 bu nu gündeme geri ne yapmak lazım

  5. eyy AKP BEN BU DEVLET DE İŞE BAŞLADIĞIM 1987 SENESİNDE BANA 25 YIL VE 5 BİN GÜN PRİMİ DOLDUR EMEKLİ HAKKI VERİRİM DEDİ O ZAMANLARDA İŞVEREN 30 GÜN PRİM DEGİL AYLIK 13 -15 GÜN PRİM GÖSDERİRDİ HATTA SSK LI İŞÇİ ÇALIŞDIRAN İŞYERİ BİLE AZDI BEN GÜNÜM DOLSUN DİYE İŞVERENİ ÇALIŞMA BAKANLINA ŞİKAYET EDERDİM İŞVEREN DE İŞDEN ATARDI BU ZOR ŞARTLARDA ÇALIŞAN BİZLER BİR ANDA 08/09/1999 DA KUALİSYON HÜKÜMETİ Bİ YASA CIKARDI ÜZERİNE YAŞ ŞARTI GETİRDİ BENİM EMEKLİ OLMAM 7 YIL ÖTELENDİ ŞİMDİ 3CÜ DÜNYA SAVAŞIMI CIKDI DA BU MİLLETİN EMEKLİ HAKKI GASP EDİLDİ?BİZE BU ŞARTLARI O DÖNEMİN HÜKÜMETİ DEĞİL TÇ DELETİ SÖZ VERMİŞDİ YASA NEDEN GERİYE DÖNÜK KADEME YAPILDI O DÖNEM MUHALEFET DE OLAN ŞİMDİ İKDİDARDA OLAN SİZLER BU YASA YANLIŞ GERİYE DÖNÜK İŞLETİLMEZ DİYORDUNUZ ŞİMDİ NE DEĞİŞDİ? BU TBMM SİNDEKİ SAYIN VEKİLLER : BU DÜNYADA SABANCILARDAN DA ZENGİZ OLABİLİRSİNİZ AMA ÖLDÜĞÜNÜZDE BENDEN HİÇ BİR FARKINIZ OLMAYACAK DÜNYA MALI İÇİN KUL HAKKI YEMEĞE DEĞERMİ? KEFENİN CEBİ YOK BU YANLIŞI DÜZELTİN 2 EMEKLİ OLACAĞIM HAKKIM SİZ GENÇSİN DAHA GİT İŞ BUL ÇALIŞ DİYORSUNUZ İŞVERENE 35 YAŞ ALTI EN AZ LİSE MEZUNU İŞÇİ ÇALIŞDIR SENDEN EKSİK VERGİ ALAYIM DİYORSUN İŞVEREN BANA YAŞLISIN DİYE İŞE ALMIYOR ÇİFTÇİYE 30 BİNLİRA HİBE VERİP KÖYE DÖNÜŞ YASASI CIKARTMIŞSINIZ AMA ONA DA YAŞ ŞARTI KOYMUŞ 18/40 YAŞI PEKİ 40 YAŞ SONRASI ÇİFÇİ BİLE OLUNAMIYORSA BENİ NEDEN EMEKLİ ETMİYORSUNUZ? EMEKLİ EMEKLİLİK YOK İŞ İŞYOK KÖYE DÖN YAŞLISIN NE YAPACAK BU EYT MADURLARI BİZİM BU ÜLKEDE SURİYELİLER KADAR YAŞAMA HAKKIMIZ NEDEN YOK?

1 3 4 5